Wednesday, May 19, 2010

Time flies as it always does

Ever since Maknjang dah decide to resign ni, masa berjalan begitu pantas sekali. Sedaq2 dah tengah bulan. Maknjang has less that 5 weeks to tie up loose ends. Macam-macam nak kena buat ni. But that is not what Maknjang wants to ramble today.

Demi masa, sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian, kecuali bagi mereka yang berpesan kepada kebaikan dan kebenaran. Pagi tadi Maknjang dengar motivasi pagi on Radio Ikim. Although the topic was not on masa but Ustaz Zamri was talking about bertawasul dengan kebajikan yang telah kita lakukan. Contoh, when we are in bermasalah and dah tak tau apa nak buat dah, kita boleh berdoa pada Allah taala dengan bertawasul dengan kebaikan yang dah kita buat. Let's say kita pernah bagi makan pada orang yang kelaparan, we can doa 'Ya Allah, dulu aku pernah tolong seorang hambaMu yang sedang kelaparan, walaupon aku cuma ada sebungkus nasi, aku amat kasihan melihat dia Ya Allah, lalu aku berikan nasi itu kepadanya. Ya Allah, jika itu amalan ku itu ikhlas aku lakukan keranaMu Ya Allah, bebaskan lah aku dari masalah ini Ya Allah"

So that make me think. In a few weeks, I will be turning 44. Dalam masa 44 tahun dah hidup ni, adakah sebarang amalan baik yang ikhlas yang Maknjang lakukan yang boleh Maknjang bertawasul dengannya? Ada ka? Puas jugak Maknjang duk fikir ni. Seram sejuk Maknjang rasa sebab I can't think of any. Dalam kerugian kah masa hayat Maknjang ni???? Things has got to change.

Seriau. Things have definitely gotta change. Gotta live like we're dying.

Wallahu'alam

1 comment: