Thursday, April 15, 2010

Alhamdulillah

Hari ni nak berbahasa percakapan lah pulak... boleh?

Actually Maknjang do not want to talk about it anymore. I have made up my mind, so I figured, I will just move on. Let it be.

Akan tetapi, setiap hari, ada sahaja sesuatu yang berlaku yang akan menyebabkan Maknjang berasa amat bersyukur yang Maknjang telah membuat keputusan untuk berhenti ni. Macam-macam tohmahan dan tuduhan dibuat pada Maknjang, tapi Maknjang okay saja, biasalah, asam garam kehidupan. Biasa pon manusia memang macam tu, bila kita suka seseorang kan, kita tak akan nampak kelemahan dia kan, sebab suka kita pada dia akan membuatkan kita tidak apa dengan segala kelemahan-kelemahan tersebut. Sebab dah suka kan. Bila kita mula tak suka pada seseorang, apa tah lagi bila kita membenci, segala kebaikan orang itu kita tak nampak dah, yang kita nampak cuma kelemahan dia saja. Macam tu keadaan Maknjang sekarang ni.

Sejak keputusan muktamad ini Maknjang dah buat, Maknjang tengok, setiap hari ada saja kesalahan Maknjang yang diungkitkan. Some of it memang lah salah Maknjang pon but some of it bukan salah sesiapapon. Kadang-kadang benda yang betul pon, kalau kita nak bagi dia nampak salah, memang akan jadi salah. Apa-apa pon Maknjang terima saja. Tapi jangan kata hati Maknjang tak sakit. Sakit chek oi!, tapi redho dan telan sajalah. Apa nak buat lagi, Maknjang ni jenis type yang tak suka nak melawan-lawan, bertegang urat. Kalau dah kata decision Maknjang 2 tahun lepas tu tak betul, Maknjang akur. Tak kuasa Maknjang nak bertekak ka apa ka. I am simply not that type.

Sebenarnya, kalau kita nak cari salah seseorang tu memang senang. Cuma kita kena weigh la kan, salah dengan betoi tu, amacam? Tapi nampak gayanya, Maknjang ni tak pernah buat kerja betoi langsung lah. Tak pa lah Maknjang. Maknjang pon dah nak berhenti.

Nak cari salah Maknjang memang senang, ini memang Maknjang akui. Sebab apa tau, sebab Maknjang dulu buat macam-macam kerja. Maknjang ni pula, manusia biasa saja, flawless I am not, banyak kelemahan Maknjang ni. Bila dah banyak sangat buat, maka banyak lah buat salah. Tapi dalam banyak-banyak tu kan, takkan lah tak ada yang betoi langsung kot. Entahlah... tak dak la kot.

Maknjang rasa macam Maknjang ni tak sampai 30 Jun saja ni, macam anytime saja will be asked to leave. Nampak gaya macam dah cannot stand the sight of me. Apa pon decision, Maknjang terima. Kalau decide suruh Maknjang berhenti dari persatuan ni, lagilah Maknjang terima.

Maknjang tengah risau ni, Maknjang baru dapat berita, Mami masuk hospital lagi. Hai, Mami, get well soonest please. Maknjang nak handover semua kerja Maknjang ni cepat-cepat. Maknjang kesian jugak kat Mami.. tapi what to do, ayam makan itik sudu Mami oi!

Maknjang amat bersyukur pada Allah subhanahuwataala kerana telah mengilhamkan Maknjang untuk buat keputusan ini. Maknjang amat yakin ini adalah tindakan yang benar dan yang patut Maknjang buat 3 years ago when I knew then that what I did was not right, berdosa in fact. Ampunkanla segala dosa-dosa Maknjang, Ya Allah. Peliharalah Maknjang dan keluarga Maknjang Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahiim. Permudahkanlah segala urusan dunia dan akhirat Maknjang Ya Allah, wahai Tuhan yang Maha Menentukan. Murahkanlah rezeki yang halal lagi baik buat Maknjang wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment